Sunday, November 15, 2009

Jakarta oh Jakarta

I'm very excited today mau bagitau you all...i, my adik n my cousin akan ke Jakarta next year...wah best sangat ni tau..ialah selain kl kan mana lagi penah p tempat jauh2.....bosan bah p kl saja..ini 1st time lah p luar negara...ticket pun dah beli di Air Asia...free seat bah...best bah tu..cuma bayar RM 35 jak return lagi tu...kami akan melancong selama seminggu n InsyaALLAH lah kan impian melancong ni dapat di tunaikan..amin....nah ini kira percutian ku yang pertama & terakhir sebab kan aku mau kahwin sudah n jalan2 mcm ni ndak akan terasa lagi kan...bah masa tu mau pikir anak, saving, rumah,mak mertua n suami lagi....hehhehhe...so status single mingle ni lah harus melancong sepuas2nya....nah kami perempuan jak ni melancong....ehhhehe...starring kan...sekarang ni kami selidik lah sikit2 kan tempat2 yang mau p nanti....nah yang penting bandung aku mesti pegi....pasar textile yang terbesar bah di Asia Tenggara tu n then murah lagi kan...mesti shopping sakan ni.....rupiah kan...hehhheh...
so tahun depan tada lagi kasut baru atau bag baru dan yang seangkatan dengannya ( tapi kalau ada events besar mesti beli hehhhehe )...kena simpan duit sudah...RM 500 perlu diperuntukan untuk accomodation...mau juga duduk hotel mahal n yang 4 n 5 star kan...murah kalau divide 4 kan...ahahhhhha...harap aku dapat jumpa dengan tokoh novel yang aku suka sangat bah..Habiburrahman El Shirazy penulis buku ketika cinta bertasbih,ayat-ayat cinta,diatas sejadah cinta, nyanyian cinta n banyak lagi....Jakarta bah tu kan banyak artis tu...hope dapat lah kan jumpa....kalau boleh juga dapat tengok lah kan wayang di Jakarta nanti...expecially film yang aku tunggu n susah aku mau mendownload bila di sabah ni...mestilah film 'Ketika Cinta Bertasbih'....alangkah indah nya kan....film ni indon punya, lambat ni di release di Malaysia....em mau tgk 'Borobudur', muzium...n banyak lah bah lagi..yang penting mesti lawat tempat2 bersejarah....bukan hanya shopping semata2 okey...Diharap n aku berdoa juga tada lah bah kan Tsunami atau gempa bumi...biarlah lawatan kali ni di beri kemudahan serta diberi kesenangan..InsyaALLAH...amin...

No comments:

Post a Comment